מדריד וחבל קסטיליה בדגש מוסיקה ואמנות

24.3.25 - 30.3.25 רוני ינובסקי

טיול כוכב בעיר הבירה של ספרד , מדריד , ממנה נצא לסיורים באתריה ועריה של קסטיליה, טולדו, סגוביה, אל אסקוריאל ונשלב את אתריה של העיר עם ביקור במוזיאונים, הן מוזיאון הפראדו והן המוזיאון לאומנות מודרנית. בערבים נאזין לקונצרטים, למוסיקת הסרסואלה ולצלילי הפלמנקו באחד מהמועדונים של העיר

מדריד וחבל קסטיליה בדגש מוסיקה ואמנות

יום שני 24.3.2025 תל אביב | מדריד
ניפגש בנמל התעופה בן גוריון ממנו נמריא למדריד בירת ספרד בלבו של חבל קאסטיליה. לאחר הנחיתה, נצא לסיור ראשוני באתרי העיר מדריד , נחלוף ונצפה בארמון המלכותי ובפיאצה אוריינטה, נבקר בתחנת הרכבת אטוצ’ה ובגנים הבוטניים המצויים בה, נמשיך לכיכר סיבלס, כיכר קולומבוס וכיכר אספניה בה ניצבים הפסלים היפים של הסופר הספרדי, סרוונטס וגיבוריו דון קיחוטה וסנצ’ו פנסה. לאחר הסיור נגיע למלוננו להתארגנות ומנוחה,
לפנות ערב ניפגש לארוחה ערב ומופע פלמנקו.

 

יום שלישי 25.3.2025 | מדריד
היום נעמיק את היכרותנו עם העיר מדריד ואוצרות האמנות שבה, נבקר במוזיאון הפראדו ונתרכז בעבודותיהם של גדולי אמני ספרד, אל גרקו, פרנסיסקו גויה, ולסקז ומוריו שיצירותיהם מפארות את כתלי המוזיאון. בסיומו של הסיור נעמיק את היכרותנו עם מדריד ונצא לסיור רגלי בליבה ההיסטורי. נבקר בכיכר פלאסה מאיור המרשימה שנבנתה והושלמה בתחילת המאה ה 17, במרכזה פסל הפרש של המלך פליפה השלישי, מוקף בכיכר מלבנית מקושטת אכסדראות, מרפסות וצריחים, נמשיך אל פוארטה דל סול שסמלה את הכניסה המזרחית אל העיר ונקנח באחת הכיכרות היפות של העיר כיכר סנטה אנה Santa Ana על שלל בתי הקפה והמסעדות שבה, בית התיאטרון הישן ופסלו של הסופר המפורסם לופה דה וגה.
הערב נאזין לרסיטל בנגינתו של אחד הפסנתרנים הגדולים רודולף בוכבינדר
תכנית מרתקת במחווה ליצירות בטהובן.
Rudolph Buchbinder, piano
“Homage to Beethoven at Scherzo Foundation. Great Performers

 

יום רביעי – 26.3.2025 | מדריד
הבוקר נבקר במוזיאון ריינה סופיה שהוקם ביוזמתה של אשת המלך חואן קרלוס כדי שישמש בית ליצירות אמנות מודרניות של גדולי האומנים הספרדים, במוזיאון מוצגות עבודותיהם של דאלי, חואן מירו והידועה ביצירותיו של פיקאסו, ה”גרניקה”. בסיומו של הביקור נמשיך ונבקר רגלית באחד מרבעיה התוססים של העיר ברובע צ’ואקה, Cheuca הרובע הוורוד של העיר, האופנתי והתוסס, עמוס בגלריות אומנים ובוטיקים נקנח בשוק המקורה של Mercado San Antón ונהנה משוק תוסס שכונתי שמגגו תצפית נאה על הרובע.
הערב נאזין לקונצרט ב- National Auditorium בנגינת תזמורת MusicAeterna בניצוחו של Teodor Currentzis ומקהלת Coro Ibercamera.
בתכנית: Gustav Mahler – Symphony No. 2 in C minor, “Resurrection”

 

יום חמישי 27.3.2025 |  אסקוריאל
היום נצא צפונה ומערבה לביקור בעיירה אסקוריאל, עיירת קייט למרגלות רכס ההרים סיירה גוואדרמה, המשמשת בתקופת הקיץ מקום מפלט מהחום המעיק לתושביה האמידים של מדריד. גולת הכותרת של ביקורנו היא ארמון סן לורנסו דה אל אסקוריאל שבנה המלך פליפה השני במאה ה 16. נבקר בחדרי הארמון ונעקוב מקרוב אחר ההיסטוריה הספרדית, בסיום הביקור נתרשם מהספרייה שבמדפיה כ 40.000 ספרים, נמשיך אל הפנתיאון המלכותי בו קבורים מלכיה של ספרד. בתום הביקור נחזור למדריד.
בערב נאזין לקונצרט ב- National Auditorium בנגינת Ensemble MusicAeterna
בניצוחו של Teodor Currentzis,
בתכנית: Anton Bruckner – Symphony No. 9 in D minor

 

יום שישי 28.3.2025 | מדריד – סגוביה
היום נצא לסגוביה, אחת העירים המרשימות של חבל קסטיליה, בנויה על מצוק מרשים, עליו מתנשאים ארמונות חומות וכנסיות. נבקר באמת המים הרומית המפורסמת של העיר, שריד לאימפריה הרומית, מהיפות באירופה. נבקר בכיכר מיור, נטייל בסמטאות העתיקות שהזמן עצר בהן מלכת. נראה את בתי האצילים, ברי הטאפס והקתדרלה, נטייל ברחובות הגטו היהודי ובסיומו של יום מרתק, נחזור למדריד.
בערב נחזה במופע הסרסואלה האופייני למדריד.

 

שבת 29.3.2025 |  מדריד- טולדו
לאחר ארוחת הבוקר נצא דרומה ומערבה לנסיעה קצרה אל העיר טולדו. נצפה על העיר המרהיבה בה התגוררו יחדיו ובהרמוניה, יהודים, נוצרים ומוסלמים, בזכותם הפכה טולדו לאחת הערים המשגשגות בתקופת “תור הזהב”. נצפה על נהר הטחו, נטייל בסמטאות העיר העתיקה ונבקר בבתי הכנסת מן המאה ה 14 שהפכו למוזיאונים מרגשים. נראה את הקתדרלה המרשימה של העיר שהמזבח שלה מעוטר כולו בזהב. בתום הביקור, נחזור למדריד למנוחה. בערב. נטייל להנאתנו ברחובה הראשי של העיר “הגרנד ויה” ונראה חלק ממזרקות העיר הפועלות והמוארות שהופכות את מדריד לאחת הבירות הקסומות של אירופה.

 

יום ראשון 30.3.2024 | מדריד – תל אביב
הבוקר לשדה התעופה הבינלאומי של מדריד לטיסה לשדה התעופה בן גוריון.
טיסת אל על ממריאה בשעה 11.20 נוחתת בתל אביב בשעה 17.00

 

 

לתיאום הטיול הבא