טיול לאיי פארו | 10 ימים

19.5.25 - 28.5.25 בהדרכת רוני ינובסקי

טיול חוויתי אל נופי בראשית בעקבותיהם של הוויקינגיים שכף רגלם דרכה כאן לראשונה. הכפריים הציוריים והצבעוניים, על רקע המצוקים הפראיים הנופלים מאות מטרים אל מימיו הצלולים של הים הצפוני והשילוב תרבות נורדית ייחודית הם מראות שלא במהרה ישכחו.

faroe islands

איי פארו, “איי הצאן”, הם קבוצת איים השוכנת בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין סקוטלנד, נורווגיה ואיסלנד. האיים זכו למעמד של אזור אוטונומי בממלכת דנמרק בשנת 1948, ומלבד ענייני חוץ וביטחון, תושבי האיים, המכונים פארואזים, מנהלים את חייהם באופן עצמאי. איי פארו חברים במועצה הנורדית, ארגון בינלאומי אזורי של מדינות סקנדינביה. קבוצת איי פארו כוללת 18 איים, שטח האיים 1,399 קמ”ר, ואורכו של קו החוף של האיים 1,117 ק”מ. יש באיים אגמים ונהרות קטנים, אך לא גדולים ומשמעותיים. כל האיים, למעט ליטלה דימון מיושבים. הנקודה הגבוהה ביותר באיים היא הר סלטארטינטור שגובהו 880 מטרים מעל פני הים. טיול חוויתי אל נופי בראשית בעקבותיהם של הוויקינגיים שכף רגלם דרכה כאן לראשונה. הכפריים הציוריים והצבעוניים, על רקע המצוקים הפראיים הנופלים מאות מטרים אל מימיו הצלולים של הים הצפוני והשילוב תרבות נורדית ייחודית הם מראות שלא במהרה ישכחו.

 

מסלול הטיול

 

יום 1 | מתל אביב – פריס – איי פארו
הבוקר נצא בטיסה דרך יעדיי ביניים, לאיי פארו ננחת בטורסהאבן (Torshaven), היא בירת איי פארו, הידועה בהיסטוריה העשירה שלה, תרבותה המגוונת ונופיה המרהיבים. משדה התעופה ניסע למלוננו שם נשהה בכל ימי הטיול. לאחר התארגנות ארוחת ערב במלון.

 

יום 2 | איי הפאפנים ( תוכי הים) מקיניש
היום בבוקר נעלה על המעבורת למיקינש (Mykines), מיקינש הוא אחד האיים היפים ביותר בפארו. האי ידוע בצוקי הים המדהימים שלו, בנופים הדרמטיים ובמגוון בעלי הכנף, במיוחד הפאפינים. באי טבע פראי, עם צוקים גבוהים המזדקרים ממימיו הכחולים של האוקיאנוס. במהלך ההפלגה, נוכל ליהנות ממראה מרהיב של צוקי הים המפוארים ושל הרי טינדולמור המרשימים. לאחר סיור באי, נחזור בשייט לעבר טורסהאבן, ללינה וארוחת ערב במלון.

 

יום 3 | סיור בטורסהאבן
לאחר ארוחת הבוקר, נצא לטיול רגלי בעיר העתיקה של טורסהאבן. במהלך הטיול בעיר, נתוודע אל הרחובות הקטנים והמקסימים, נהנה מהבתים הצבעוניים עם גגות העשב ומהאווירה הידידותית של העיר. לאחר טיול בעיר, נעלה על המעבורת בנמל ונפליג לאי נולסוי (Nolsoy), שנמצא במרחק 25 דקות הפלגה, אם הגעתנו נתרשם מהכפר הקטן המהווה תחרות לעיר הבירה טורסהאבן, בשל המפרץ הקטן והציורי שלו ממנו עולים בתי הכפר אל עבר הצוקים הסוככים עליו. במהלך הביקור באי, נסייר גם באובאסוויניד (Ovasavnio), מקום יפהפה המציע נופים מגוונים וייחודיים של האוקיינוס. נהנה מארוחת צהריים באי, כשאנו מוקפים בטבע. אם ההגעה חזרה לטורסהאבן אחה”צ נהנה מזמן חופשי ולאחריה לינה וארוחת ערב במלון.

 

יום 4 | סטריימוי – סקסון- פוסה – טיורנוביק -וווסטמנה
לאחר ארוחת הבוקר, נצא לטיול בסקסון(Saksun), סקסון מוקפת בהרים תלולים, ומציעה נופים עוצרי נשימה, שם נבקר במוזיאון דובוגרדר (Duvugaroar),המוקדש להיסטוריה ולתרבות של האיים , המוזיאון נמצא בבניין היסטורי, שבו ניתן לראות תצוגות של חפצים מקומיים, כלי עבודה מסורתיים וסיפורים על החיים באי. המקום מציע חוויה ייחודית שממחישה את התרבות והמסורת של האזור, ומאפשר למבקרים להרגיש את הקסם של ההיסטוריה באי. משם נמשיך לטיורנוביק (Tjornuvik), שם ניהנה מהפסקת קפה בטרם נמשיך לעבר הכפר ג’וגב, (Gjogv), שם נעצור לארוחת צהריים . ג’וגב הוא כפר קטן וציורי, המצוייד בנמל דרמטי חשוף לגלי הים וייחודו בשמירה על סירותיהם של הדייגים המקומים , הכפר מוקף בצוקים תלולים ובמרכזו בריכה טבעית בה רוחצים ילדי הכפר בתקופת הקייץ. בסוף היום נחזור לעבר טורסהאבן, ללינה וארוחת ערב.

 

יום 5 | האי קלקסוויק
לאחר ארוחת הבוקר, נצא צפונה לכיוון קלקסוויק (Klaksvik) ,העיר השנייה בגודלה בקבוצת איי פארו, נתרשם מצי הדיג של העיירה, נבקר בכנסיה המיוחדת שלה, ובמגדל הפעמונים החיצוני. בתום הביקור בקלאקסויק נצא במעבורת לכיוון האי קאלסוי (Kalsoy). במהלך הביקור באי, נבקר באתר המפורסם של “אשת כלבי הים” במיקלדלור (Mikladalur), המבוססת על אגדה מקומית שעוסקת באהבה ובכוחות הטבע. במהלך הסיור באי, נחקור כמה אתרים נוספים וניהנה מארוחת צהריים מקומית ונטעם את

מהקולינריה של איי פארו. לאחר הסיור באי, נחזור לעבר טורסהאבן, ללינה וארוחת ערב.

 

יום 6 | קלקסוויק ואיי הצפון
לאחר ארוחת הבוקר, נצא שוב צפונה לכיוון קלקסוויק (Klaksvik), שם נעלה על המעבורת לאיים סווינוי (Svinoy) ופוגלוי(Fugloy). במהלך ההפלגה, הנחשבת לאחד משיאי הטיול לאיי פארו נוכל להתרשם משייט בין נקיקי סלע, בין צוקים המתנשאים אל על אליהם חודרים מימיו הצלולים של הים הצפוני, עם מעט מזל נוכל גם כאן לערוך תצפיות על בעלי כנף. לאחר השייט, נחזור לקלקסוויק לארוחת צהריים ונצא להליכה קצרה לכיוון קלקר, אשר יאפשר תצפיות דרמטיות נוספות על האזור. ההליכה הרגלית היא אחד האמצעים המאפשר להנות מיופי הבריאה של קבוצת איי פארו. בסיום של יום מהנה זה נחזור לעבר טורסהאבן.

 

יום 7 | ת’ורסהוון – קופנהגן
הבוקר ניפרד מאיי פארו ובדרכנו נצא מערבה לאי ואגר (Vagar), שם נבקר בגאסדאלור ונראה את המפל המפורסם “מולאפוסור”. לאחר מכן, נעצור בגאדדאלסרדור (Gasadalur)כפר קטן וציורי שנמצא באי ואגר . הכפר מוקף בנופים מרהיבים של הרים תלולים וים תכול, ומציע אווירה שלווה ומיוחדת. נראה שם בתי עץ מסורתיים עם גגות מכוסי עשב, שמוסיפים לקסם של המקום. הכפר היה מבודד במשך שנים רבות, משם נמשיך לשדה התעופה הבינלאומי, ממנו נמריא אל קופנהגן בירת דנמרק ומדינת החסות של איי פארו. ככל שיותיר הזמן ( מותנה בשעות הטיסה) נצא לסיור רגלי קצר להכרת קופנהגן ונשוטט במדרחוב הארוך מכיכר בית העירייה ועד לכיכר המלכים.

 

יום 8 | קופנהגן
היום נעמיק את הכרותינו עם אחת הערים היפות של סקנדינביה. נצא לסיור פנורמי בעיר ונחלוף את תחנת הרכבת , גני הטיבולי, מוזיאון Ny Carlsberg Glyptotek, בית האופרה וכיכר המלכים, הארמון המלכותי בת הים הקטנה ואזור הנמל ההומה. בסיומו של הסיור נצא רגלית אל הרובע הלטיני העתיק של קופנהגן, נראה את בית הכנסת (מבחוץ) נעפיל אל המגדל העגול בו הוחבא ספר התורה של הקהילה היהודית בזמן מלחמת העולם השנייה, ולקינוח נצא לשייט בתעלות העיר ונחלוף את ביתו של הנס כריסטיאן אנדרסן ואזור הארמון. ארוחת ערב במלון או במסעדה מקומית.

 

יום 9 | קופנהגן חצי האי זילנד
היום נצא לביקור מרתק בחצי האי זילנד מצפון לעיר הבירה קופנהגן. לאחר נסיעה קצרה נתחיל את ביקורינו בעיר הילרוד- Hillerød ונבקר בטירת הילרוד בה נוכל לקבל מושג על ההיסטוריה של דנמרק. הטירה נבנתה לכבודו של המלך כריסטיאן הרביעי והיא בנויה על איים בתוך אגם בסגנון נורדי. נמשיך אל רצועת החוף הצפונית של חצי האי זיילנד ונבקר בכפר הדייגים השלו Gilleleje בו הוסגרה הקהילה היהודית לחיילי הגסטפו במלחמת העולם השנייה. בסיומו של הביקור נחזור אל קופנהגן

 

יום 10 | קופנהגן – פריס – תל אביב

ניפרד מהעיר היפה ובשעות הבוקר המוקדמות, נצא לשדה התעופה לקראת טיסתנו חזרה לתל אביב, דרך פריס

 

 

המחיר כולל
טיסות: טיסה דרך יעד ביניים עם חברת התעופה אל על
לינה: במלונות בדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל- 4 כוכבים),
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה גבוה
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון (ארוחות בוקר וערב)
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי – רוני ינובסקי יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתוכנית
מדריכים מקומיים דוברי אנגלית היכן שנדרש
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

מחיר יפורסם בהמשך

לתיאום הטיול הבא